Saturday, May 23, 2009

Phony Källarmästare

Så har tvättmaskinen och tumlaren fått ett nytt rum. Det var kul att dra från-rören. Sådana där vita platrör som man sticker in i små 90 graders krökar som man köper. Rören är lätta att såga av, sticka in i en vinkel, stoppa in nästa rörstump osv. 
Jag skulle lätt kunna köpa ett parti sådana grejer bara för att få skulptera ihop ett rörsystem som bara fantasin kan sätta stop för. Varför inte en urinoar på tomten? Och så drar man rör längs husväggen, runt hörnet och ner till tomtgränsen och ner i avloppet.... Självklart skall det vara krökar överallt på vägen. Det skulle se ut som en stel boaormsalbino.
Allvarligt, utekök ska byggas, vatten skall dras ut till uteplatsen, så nån typ av vattenkastning måste ju få kröna det hela.

Men nu gäller det att bygga temporär dusch i gamla tvättstugan. Jag har köpt plaströr i stället för koppar. Det skulle vara billigare och lättare att dra. Jag vet inte.. . Det levererades som en rulle. Omöjligt att räta ut. Man känner sig som Gösta Ekman på rullskridskor när man hanterar den stela plastrullen. Jag har rivit ner allt från alla hyllor i hela källaren med det där dj-a plaströret. Kallvattnet snart klart.....

1 comment:

  1. Hua, duscha i kallvatten är inte kul. Fast ni grabbar är bra på sånt där pyssel, om inte jag minns fel hade du och Jonny sånt där....men vad hette det nu då.....du vet, sånt man kunde bygga ihop till oändlighet...Åhhhh....MEKANO!!! Jaaaa.

    ReplyDelete